OT: Ulozeni dat na nekolik desetileti.

Pavel_t pavel_t na centrum.cz
Pondělí Květen 31 17:07:25 CEST 2010

Je to asi pul roku co jsme to resili s kamarady u piva. Jeden z nich ma
pribuzne nekde na vesnici (jinak jsme vsichni prazaci) a tak taky
uchovavali do veze poselstvi budoucim generacim. Jak to udelali oni
presne nevime ale mi jsme vymysleli zhruba toto:

Do veze papir, mince apod. podle tradic. Ale na jeden z papiru napsat
cosi v tomto smyslu. "Pod patou dlazdici v pravo od oltare je schranka
ve ktere najdete elektronicka data. Jsou nahrana technologii bezne
dostupnou v roce 2010 na nejlepsi nam dostupna media. Snad je prectete,
hodne stesti!" Pripadne tu technologii a media trochu specifikovat. Jako
media asi zvolit DVD RAM nebo CD-R urcene pro zalohy. Pro jistotu vice
medii a schranku vzhledem k tomu, ze bude temer v zemi nebo ve sklepe
dobre utesnit. Do te schranky taky dat vysvetlujici text. Toto reseni
moc stat nebude a v nejhorsim to nikdo neprecte ale sance uspechu je
vysoka. Navic dnes vyrobit takove schranky z nerezu neni az tak financne
narocne. Soused chce davat nerezove trubky jako sloupky plotu a rikal,
ze to je asi o 20-30% drazsi nez zelezne. Pravda on obcas s nerezem
pracuje a svari ho takze praci nepocita. Vetsi problem bude utesneni,
bezne se takove schanky letuji ale nerez musite svaret to pokud jsou tam
CD asi nepujde a pak ani pri rozebirani vas nebudou mit radi...

Toho, ze za 100 let nikdo nebude mit zajem to cist bych si hlavu
nelamal. Zajemcu o historii je dost a jsou ochotni tomu venovat cas i
finance. Predpokladam, ze podobne to bude i za tech 100 let. A Zatim
cokoliv co lidstvo nejak napsalo se dari cist a vetsinou i rozlustit.
Byt to umi treba jen jeden vedec na svete. Toto plati i o vsem
elektronickem co se alespon trochu pouzivalo. Navic CD/DVD jeste nejaky
zivot pred sebou maji takze za 80-100 let jeste mohou zit pametnici,
kteri budou schopni alespon rici co to je.

Pavel