Strídac

Daniel Valuch daniel.valuch na orange.fr
Pondělí Květen 31 14:33:57 CEST 2010

treba merat, merat a merat. To vam pomoze pochopit podstatu problemu a
najst najefektivnejsie riesenie. Ak vam to rusi len tie datove linky
natiahnite si paralelne rovnaky kabel, alebo rozpojte ten co tam je,
zaterminujte jeden aj druhy koniec a merajte co sa tam indukuje. To vam
da velmi dobru indikaciu ako sa rusenie dostava do vasho signalu. Mozu
to byt zemne prudy, moze to byt indukcia do slucky, hocico.
Ak to spravne merate (napr. izolacny transformator pre osciloskop, merat
diferencialne napatie na konci a pod.) tak pomerne rychlo zistite kde je
problem. Kedze ide o digitalne signaly uroven rusenia musi byt velmi
vysoka (alebo vase zariadenie je extremne odflaknute) aby to zlyhalo.
Ale ako som hovoril, akademicke debaty sa mozu viest dlho predlho, treba
veci zmerat a snazit sa pochopit.
b.