vlastnosti cievky/tlmivky v zavislosti na tvare

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Květen 28 08:25:25 CEST 2010

to je na Bartův trest!

100x I will use google before asking...

http://www.google.com/custom?q=coil+calculator+rectangle

http://www.technick.net/public/code/cp_dpage.php?aiocp_dp=util_inductance_calculator

http://www.technick.net/public/code/cp_dpage.php?aiocp_dp=util_inductance_rectangle

http://www.boristheengineer.co.uk/coilcal/coil_calculator.htm

----- Original Message -----
From: <oklovap na gmail.com>

mame piatok a ja rozmyslam nad blbostami. Pokusam s najst nejaky
relevantny text, ktory by ponimal o vlastnostiach beznej vzduchovej
cievky ak by nemala klasicky var valca (solenoidu), ale napriklad kvadra
(stvorcovy prierez), alebo hoci polkruh, trojuholnik, cokolvek.
Mate s tym niekto skusenost, alebo poznate nejaky link s poucnym textom?
Ide mi hlavne o vyzarovanie vlnenia, ovplyvnovanie viacerych cievok pri
sebe...
Elektricke vlastnosti si dokazem zmerat, takze by som na to prisiel
empiricky.
Vdaka za kazde nakopnutie.