konektory N a TNC

Jozef Racek Jozef_Racek na tempest.sk
Pondělí Květen 24 15:45:56 CEST 2010

Cisto z akademickeho pohladu - myslim, ze mam, ale necham sa poucit.

Z dostupnych udajov pre dany kabel:
Útlum MHz / dB/100 m
1500/22.5,
1750/24.5

Pre freq 1575 MHz odhadujem cca 23 dB na 100m

Vyrobcom zariadenia je podporovanych max 45 m kabla.od anteny k zariadeniu.
Zapojenie podla vyrobcu zariadenia:
Antena - konektor TNC - kabel - konektor BNC-zariadenie
ratam
konektor TNC - 0.5dB
kabel -10.35 dB
konektor BNC -0.8dB

Povodne straty:
11.65 dB co v konecnom dosledku znamena - nemam kalkulacku 10+1.65 dB =
0.1*0.7? ak ratam vykonovo - teda zostane mi cca 7% vykonu.

realne planovane zapojenie:
Antena - konektor TNC - kabel - konektorN - prepatovka - konektor N-
kabel - konektor BNC - zariadenie

TNC- -0.5dB
kabel 55m - 12.65 dB
konektor N - 0.5dB
prepatovka  -0,5dB
konektor N -0.5dB
kabel (2m) - 0.5dB
konektor BNC -0.8dB

celkovo:-15.95dB
-16dB je -10dB -3dB -3dB = 0.1*0.5*0.5 = 0.025 - zostanu mi teda 2.5%
povodneho vykonu
Snazim sa preto vyhnut kazdej redukcii, ktora mi prida aj 0.5 dB, kedze
uz som aj tak mimo supportovanej konfiguracie ( neznamena, ze nebude
chodit, znamena, ze ked budu problemy, kazdu da od toho ruky prec...)

Straty na konektoroch su odhadnute - nemam ich podlozene meraniami.

Dodo