Energetika na skolach

Jan Kral kral na fortech.cz
Pátek Květen 21 08:19:56 CEST 2010

Rict pausalne kolik to bude na pripojku neni tak jednoduche, protoze kazdy ma jinou spotrebu, ale staci par cisel:

v letosnim vyuctovani je cena za OZE 0,15Kc/kWh		jeste v lonskem to bylo 3x min a to 0,05Kc/kWh

k tomu jsem nasel u CEPSu zpravu ohledne zrealizovanych vykonu ve FVE a povolenych zadosti k 31.3.2010

instalovano FVE		500MW
v povolenych zadostech	4.834MW	x 0,80 = 3860	narust tedy 7,7x

jestli umim pocitat tak narust je v povolenych zadostech cca 9x takze kdyby ty povolene zadosti byly nainstalovany i byt jen z 80% (a da se predpokladat diky diskuzi o omezeni podpory, ze behem letosniho a pristiho roku bude snaha jich co nejvic zprovoznit), tak priplatek za OZE bude nekde kolem 1,2Kc/kWh a timhle cislem si muze kazdy vynasobit svou spotrebu. Navic diky tak vysokemu vykonu ve FVE bude urcite drazsi cena systemovych sluzeb, ktere jsou kupodivu take soucasti ceny elektriny, jen neni znat jaka cast teto ceny pripada na vrub vlivu FVE.
Jestlize je dnesni cena kWh nekde kolem 5Kc/kWh tak jeji zvyseni o 1Kc predstavuje zvyseni nakladu na elektrinu o 20%.

Kdby nekdo nechtel verit tem uvedenym cislum, tak na predposledni strane tooto dokumentu http://www.ceps.cz/doc/soubory/20100510/CSRES_upravy_Kodex_PS_DS.pdf

S pozdravem JK