Re: Měření směru větru

Ivan Kiss Ivan.Kiss na Novohrad.sk
Čtvrtek Květen 13 13:13:24 CEST 2010

Priemerovanie smeru vetra nie je blbost, ale nutnost. Pri premenlivom vetre moze byt podobne
zavadzajuci udaj o okamzitom smere vetra.

Pri merani smeru vetra meteorologovia udavaju 10 minutovy priemer. To je v ich
ponimani okamzity smer vetra.
Ak pocas toho 10 minutoveho merania bol rozsah nameranych smerov vacsi ako 60stupnov
(za podmienky rychlosti vacsej ako 2m/s), tak sa udava namerany rozsah (napriklad
350-80 stupnov)

j> Dobrý den,
j> jak byste průměrovali směr větru ?
j> Mám korouhvičku, která má výstup 0..5VDC na rozsah 0..360°. Tedy v ideálním případě. Přepočtu si napětí na stupně, to je všechno v pohodě. Ale jak průměrovat směr větru za třeba 1 hodinu ?
j> Příklad, co se stane, když mi 20 minut bude foukat 0°, 20min 120°, a 20min 240°? Nebo 30minut 0° a 30min 180°?
j> Není to tedy absolutní blbost ? Taky je řešením to, že to blbost je a není to k ničemu.