invertujuci operak

Milan milger na pobox.sk
Úterý Květen 11 14:41:58 CEST 2010

Uvaha je dobra ale pozor na jednu drobnost:
Ak napatie na vystupe /Uvst *zosilnenie/ presiahne moznosti Vcc, OZ neudrzi
virtualnu nulu na /-/ vstupe a hrozi ze budu prekrocene limitne hodnoty max.
napatia voci Vcc, spravidla to je +-Vcc+-0.5. Ja pre istotu osetrujem vstupy
pre  taketo pripady diodami na napajanie.

Milan
----- Original Message -----
From: "Daniel Valuch" <daniel.valuch na orange.fr>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, May 11, 2010 1:35 PM
Subject: invertujuci operak

zdravim osadenstvo,
mal by som taku otazku :-) Hladal som do jednej konstrukcie AD prevodnik
s co najviac vstupmi, nasiel som u AD 16-vstupove. Vsetky su ale
unipolarne, potrebujem merat signaly ktore maju rozsah 0 az +V ale aj
signaly ktore su stale negativne, t.j. rozsah 0 az -V.
Nasiel som velmi pekny cip AD5590
http://www.analog.com/en/analog-to-digital-converters/ad-converters/ad5590/products/product.html
ktory ma na cipe implementovane aj DA prevodniky a dokonca aj 8 rail to
rail operakov co je idealne na vytvorenie 8-mich invertujucich
zosilnovacov.
Rozmyslal som nad tym ako to funguje. Ak budem mat operak napajany 0 a
+Vcc a bude zapojeny v invertujucom zapojeni domnievam sa ze by mal
zvladnut zaporny vstupny signal. Je tam nejaky problem a moja uvaha je
uplne zla?
Teoreticky by sa tie operaky mali dat napajat aj +/- ale z praktickych
dovodov by som sa chcel vyhnut zapornemu napajaciemu napatiu.
b.