Odvetravaci vyvodka

Jan Kral kral na fortech.cz
Neděle Květen 9 09:20:54 CEST 2010

Rekl bych, ze si tazatel az tak moc neodporuje, protoze je rozdil udelat utesneni skrine na IP67 nebo na to, ze je to tlakove odolne a to je dost zasadni rozdil. Predstavte si skrin s elektronikou, ktera je umistena ve venkovnim prostredi, kdy na ni sviti slunce, pripadne prsi a ta skrin ma nezanedbatelny vnitrni objem vzduchu. Pri neodvetrani skrine se pri osvitu sluncem zvysi uvnitr tlak, ktery samozrejme i pres IP67 opusti skrin. Pri naslednem desti nebo v noci, se vnitrni prostor skrine ochladi, vytvori se podtlak, ktery zaridi nasani vlhkeho vzduchu do vnitrniho prostoru skrine, kde se vlhkost nasledne vysrazi a cely kolobeh se opakuje do te doby, nez je vnitrek rozvadece plny vody. Presne z duvodu vyrovnavani tlaku se umistuje goretexova ucpavka, ktera zajisti, ze se dovnitr sice nedostane vlhky vzduch, ale dovoli vyrovnavani tlaku.

S pozdravem JK