ot - dalsi cestovatelsky dotaz - Anglie

Holas holas na holas.info
Pondělí Květen 3 11:36:52 CEST 2010

Jezdim tam docela rad, protoze vetsina ridicu je slusnych a ohleduplnych
a velice dobre na mne pusobi jejich system znaceni, protoze co jde, je
namalovano na silnici.
Na provoz po leve strane se da zvyknout myslim velice dobre. Vetsina
krizovatek je resena jako kruhove objezdy a to i ve mestech. Je treba
jenom namalovany bily kruh a okolo sipky ve smeru, kudy se ma jet. Velke
kruhace maji naopak prumer treba i pres 100m a velice prijemne najezdove
uhly (po tecne). Pokud je krizovatka klasicka, tak je vsude na vedlejsi
silnici namalovana pricna cara a znacka dej prednost. To pomaha i pri
odbocovani, protoze samozrejme mame tendenci vjet do prave pulky ale je
tam ta cara a ta pripomene spravny smer :-).
Me se v Anglii jezdi lepe s anglickym autem s volantem vpravo. Vic to
prirozene pripomina po ktere pulce silnice se ma jet. Trochu mi vadi, ze
se stejnou rukou radi a ovladaji blinkry. Ale anglicani si s blikanim
asi moc hlavu nelamou :-).
Dcera jezdila tri roky v Anglii autem s nasim levostrannym rizenim a
rikala, ze ji to nevadi. Jenom je to horsi pri predjizdeni. Ale tam neni
potreba moc predjizdet, protoze bezne silnice nebyvaji ucpane a provoz
velmi plynuly.
Sit dalnic je velmi husta (alespon okolo Londyna) a nejsou potreba zadne
znamky a poplatky (jenom na most a tunel pres Temzi na M25). Problem s
hustotou dopravy byva ale casto prave na M25, coz je vnejsi okruh Londyna.
Co se tyce dodrzovani rychlosti, je tam spousta stacionarnich radaru,
ktere jsou vzdy velmi vyrazne OZNACENE. Ale mam pocit, ze rychlost asi
dodrzuji bezne vsichni vsude. Na beznych silnicich je to myslim 60mph,
obce tam nijak oznacovane nejsou, je tam normalni znacka omezeni
rychlosti na 40mph (casto namalovana barevne na silnici nebo napis SLOW
v cervenem pruhu), nekde byva 30mph. Jinak take snad plati, ze kde je
verejne osvetleni povazuje se to za obec (40mph). Kolik se smi po
dalnici z hlavy nevim.
Na cetniky cihajici na ridice a zkoumajici proslou lekarnicku tam
nenarazite.
Takze vzhuru do Anglie.
Bobes