Xilinx FPGA+ARM

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Květen 1 09:38:41 CEST 2010

Este jedna vec, mne to doslo az teraz, firma Zylogic (http://www.zylogic.com.cn/english/index.htm), ktora onoho casu prebrala Triscend, vyraba a ponuka okrem tych '51+FPGA aj ARM+FPGA uz roky, samozrejme aj s nejakymi vyvojovymi prostriedkami (neskumal som, neviem ake) no a nejako som nikdy nepocul ze by s tym urobili nejaku mohutnu dieru do sveta.

---

> Pro daný produkt jsem u složitějších kusů SI VŽDY vázán na konkrétního dodavatele. Nebo znáte dva
> dodavatele, kteří vám dodají identické kusy křemíku včetně chyb?

Nie, to ste ma nie uplne pochopili. Nemyslim second source obvodu do uz vyvinuteho zariadenia, ale moznost vyberu pri navrhu. S tym Xilinxom som viazany na ich vyvojove nastroje a postupy atd.; ak mam dvojcipove riesenie, tak si mozem vybrat aj FPGA aj procesor podla lubovole. Myslim tym na ten prototyp/maloseriovu vyrobu (vid nizsie). Je pravda, ze ako Tosa pise, znamena to vacsi plosak a viac routovania a EMC a napajanie a cojaviemeste, ale na druhej strane ak mam niekde FPGA a ARM, tak tam mam takmer zarucene aj pamate (DRAM aj FLASH), pomerne pravdepodobne aj nejake AD/DA zalezitosti a este aj nejaku inu analogarinu, a podobne, takze ta doska aj tak s najvacsou pravdepodobnostou nevyjde trivialne mala a jednoducha, t.j. to dvojcipove riesenie zase az taka pritaz nebude.

> Mám dojem, že se drobet ignorují „velcí hoši″ a jejich styl vývoje. Pokud je pro aplikaci výhodné mít jak
> CPU tak FPGA, tak je cenově optimální to mít v jednom pouzdře, pokud je to jen trošku možné. Menší PCB,
> jednodušší CAD, osazování a podobně.

To ano, ale u velkoobjemovej vyroby je trocha ina ekonomika a tam sa urcite FPGA nepouzije, ide sa do zakazkoveho obvodu. FPGA je tak trocha pre "high-tech pristipkarov", t.j. pre maloobjemove speciality, castokrat jednorazovky; pripadne pre prototypovanie so zamerom fyzicky si vyskusat obvod pred tym nez sa vysypu peniaze do ASICu. Xilinx (a aj ostatni) k tomu ponuka "hladku" konverziu a to sa snad tyka aj tych obvodov s ARMom (neviem naisto, neskumal som), takze takato suvislost by tu bola. Ale ak by som sa trebars ja ocitol v pozicii ze treba prototypovat nieco co sa bude robit neskor do ASICu, a ma tam byt ARM aj FPGA, nie som si uplne isty ze ponuknuta "hladka" konverzia bude to co ma presvedci ist prave a len do tejto kombinacie. Takych firiem a firmiciek co robia ASIC ba dokonca priamo konverziu z FPGA je hafo a ARM sa da jednoducho licencovat ako predzute IP, tak naco sa viazat. Mozno je to viac roboty ako pouzit "hotovu" konverznu sluzbu, ale ASIC je dost drahy spas,
  tak mozno sa to "viac roboty" oplati.

wek