Jaky notebook

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Středa Březen 31 16:56:16 CEST 2010

Původní zpráva ze dne 31.3.2010 od Cihak@dkv.lbc.cd.cz:

> Já mám rovněž s Acerem ty nejhorší zkušenosti.

Mám tu jednoho Acera, který jsem koupil někdy před čtyřmi roky s tím,
že ho potřebuji jen na prezentace, tj. spolu s projektorem a plátnem
někam odnést, udělat prezentaci nebo školení a zase odejít. Netbooky
tehdy ještě nebyly. Kvůli tomuto použití mi připadalo zbytečné utrácet
moc peněz a koupil jsem tenkrát nejlevnějšího Acera za asi 10-12
tisíc. Nedělal jsem si iluze o kvalitě, ale ten notebook ještě krásně
funguje a není s ním žádný problém. Baterka už prdlajs vydrží,
samozřejmě, to ani nemá cenu ji měnit, nicméně notebook předčil mé
očekávání. Po asi dvou letech jsem si v něm zdvojnásobil operační
paměť a vyměnil pevný disk za větší, ale tím skončily investice do
něj.

Stejnou službu mi udělal notebook Toshiba za 130 tisíc (v době snad
někdy před 15 lety), ale to prostě byla dražší sranda :-) Z nostalgie
ho ještě mám a ten také ještě funguje, jsou na něm tuším Windows 95.

Jinak mám zkušenosti hlavně se značkami Toshiba, Lenovo, Asus a HP.
Kvalitní model Lenovo je prostě suprovka, to je jednoznačné. Velmi rád
je dodávám zákazníkům a i tu sám jeden mám. Servis HP stojí za starou
bačkoru, do Asusu pro jednoho zákazníka mi tuhle nedali ventilátor,
přišlo se na to až po půl roce apod.

Prostě každá značka něco má, někdo pitomý software, někdo špatné
škatule, někdo špatný servis, někdo přiblblé lesklé LCD, někdy je
špatný konkrétní model, jiné zase dobré...

U notebooku je to o tom, že notebook se používáním dost opotřebovává.
Proto podle mého názoru v dnešní době nemá absolutně žádný smysl
kupovat nejdražší nadupané modely, které rychle ztratí hodnotu, ale
hlavně se opotřebují úplně stejně jako ty levné. Během půl roku až
roku akumulátor ztratí hodně kapacity, když se s tím bude pořád
manipulovat, tak škatule dostane zabrat, tak jako tak se poškrábe, no
prostě záleží, co na tom kdo chce dělat a jak ho chce dlouho používat.

Pro aktivní použití bych doporučil počítat s tím, že prostě za dva až
tři roky se koupí notebook nový. Jiné to bude pro občasné použití nebo
třeba do obýváku jednou za týden přečíst e-maily a jinak ho mít
schovaný pěkně ve skříni.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601
ICQ: 21215917, Live: clexpert@clexpert.cz, Skype: callto://clexpert