Pokazena detska radost a DVD Sony - zaver prveho dejstva, predbezne happyend

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Březen 31 14:42:53 CEST 2010

> Ale weku...ty tady nabouravas uplne globalizaci

Uz je neskoro, uz som nenavratne nabural tym polrocnym opravovanim ziarivkoveho svietidla za pat patdesiat... ;-)

> Moc se mi to nezda ze by nahon disku byl pres komutatorovy motor -
> vetsinou jsou to BLDC motory integrovane primo na upinaci ose DVD.

No ten kuzel je priamo na oske motora, katovanie kostov by snad nejaky prevod v dnesnej dobe nedovolil, ale IMHO ten isty dovod nedovoli ani BLDC motor... videl som vyvody tych zberacov (aby som nedrazdil slovom kefka) zalisovane v plastovom ukonceni motora...

MH> Myslim ze motorem to nebude, to jsem snad jeste nevidel. I za toto
MH> vetsinou muze laser, ktery sebou nekdy vezme i ten budic laseru+motoru.
MH> Nejaky BA od ROHMu apod.

No, neviem, vzhladom na popis "opravy".... vylucit sa to neda, ale fakt je, ze teraz ten geret bezi... ja by som to predsalen tipol na ten motor.

> jen plisky bezici po komutatoru, tak se obcas stane, ze
> komutator "nakvete" nejakou soli
> Stava se to tedy hlavne u motoru, ktere se casto rozbihaji, ale nebezi
> dlouho v kuse.

No tak toto rozhodne nie je nas pripad - najma nie v obdobi detskych chorob, ked to DVD bezi hodinu-dve denne.

JP> Mam shodnou zkusenost s dvd Yamada.
JP> Mozna je ten motorek od stejneho cinana ;-)

Hm hm globalizacia hm hm....

> Pokud to neni uplne ... motor (a neni uplne zakrytovany) tak vcelku
> funguje ho nechat probehnout pod kapalinou - destilka, lih apod.
>
> Pokud se to jen projede treba zvysenym napetim, nebo se s nim zatoci
> zvenku - tak to funguje vetsinou jen docasne.

Samotne rucne tocenie ocividne nepomohlo, vid story "20Ohm/nekonecno". Tych 5V by som nenazval zvysenym napatim, myslim, ze to bude nominalne napatie toho motora plusminus (mozno je to 3V, neviem). Kazdopadne to rozbehlo motor a mozno rozmazalo ten sajrajt na komutatore, alebo pohlo zberacom na ine, este nevypalene miesto, neviem. Kym to chodi, nemam chut rozoberat samotny motor (aj ked to je ten spravny antiglobalizacny duch ;-) ).

> Pokud se to jen projede treba zvysenym napetim, nebo se s nim zatoci zvenku
> - tak to funguje vetsinou jen docasne.

PK> No slovo "dočasně" má v bývalém Československu trochu jiný význam,
PK> pokud by to bylo tak dočasně, tak by to Wekovi stačilo až až ;-)

Kch kch... :-| Uprimne by som bol rad, keby to vydrzalo dlhsie nez tych 20+ rokov. Ja som taky nenormalne naivny...

Avelmak mi odpisal (clovece ti su pruzni), ze diel so suffixom CAA je zastaraly a ze nahrada je diel so suffixom AAA, tak ho skusim objednat do foroty, snad aspon motory budu sediet, ak by aj nesedelo uplne vsetko.

wek