klimatizacna jednotka aleo tepelne cerpadlo a freq. menic

Úterý Březen 30 01:25:57 CEST 2010

Velká TČ mají pohon s frekvenčním měničem, ale kompresor má upravené mazání.
Olej není jen v kompresoru, obíhá s chladivem. Běžný kompresor řídit nejde,
právě kvůli mazání. Pak jsou "digitální" kompresory, které mají interval
(snad 20 s), ve kterém dělají PWM regulaci. Motor běží stále, ty spirálky v
kompresoru se snad odklápí (nebo je tam nějaká spojka?). Ta klimoška buď
může mít kompresor vhodný pro měnič, nebo se jen ví, že to záruku většinou
přežije :-))
Regulace způsobí, že při nižším výkonu a daném tepelném odporu výměníků se
zmenší úbytky teploty na výměníkách a stoupne COP.

Anděl

----- Original Message -----
From: "Jaroslav Buchta" <jaroslav.buchta@gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, March 29, 2010 9:40 AM
Subject: Re: klimatizacna jednotka aleo tepelne cerpadlo a freq. menic

No taky jsem o tom premyslel, jestli ono to neni tim, ze pri
priznivejsich podminkach to snizeni vykonu nezpusobi mensi rozdil
vyparneho a kondenzacniho tlaku, tim padem mensi rozdil teplot a z
principu vetsi ucinnost... Ale taky bych bral reklamni kecy s rezervou,
mozna je to hlavne lepsi konstrukci a treba i regulovanym expanznim
ventilem a chladivem R410 proti beznejsimu R407, scroll kompresorem....,
coz by mohlo zduvodnit tu nehoraznou cenu. Ale treba jsem jen optimista ;-)