OT: Celni prohlaseni

Vladimir Nerud newlad@centrum.cz
Pondělí Březen 29 19:17:53 CEST 2010

V teto fazi bych to neresil a priznal barvu. Celnici jiste nejsou blbi a
maji prehled. Jen si priste davejte pozor a zvolte deklarovanou castku
rozumne.  Pri aktualnim kurzu eura k dolaru je osvobozena od cla castka 201
USD.  Ja pokud se vejdu s postovnym do $180 nechavam cenu na 100%. Kdyz jsem
obednaval material na AeroQuad, za cca $195 + postovne $25 tak jsem zvolil
deklaraci 80% ceny. Balik byl roztrzeny, dodak zkoumali, ale ceny byly
primerene, takze byl druhy den bez problemu doma.
Vladimir

*****************************
Zdravim,
objednal jsem si nejake zbozi z hobbycity.com. Dneska mi prisel doporuceny
dopis z celnice, ze mam na celnici zaslat celni prohlaseni. Jiz jednou jsem
tento postup absolvoval, ale. Krome vyzvy mi prisla i kopie doručenky (která
je nalepena na baliku) kde je uvedena cena "Hobby Parts $19.75 USD". Jenomze
skutecna cena zásilky je cca $120 (vcetne postovneho). Tak ted nevim, zda
mam na celnici poslat vypis z Paypal na skutečnou cenu ($120), nebo to mam
nejak našvindlovat na tech udávaných $19.75... Ptam se proto, abych si ještě
nepřidělal starosti tim, ze bych uvedl skutečnou cenu když je na baliku
udavana jina, mensi. I když by se tim asi nic nemenilo, protože clo se plati
snad od castky $200, ale aby v tom celnici zbytecne nestourali a ještě me
neobvinili z neceho nekaleho.

Diky
Michal Grunt