Re: Problem s ND

j.Krajinka@seznam.cz j.Krajinka@seznam.cz
Neděle Březen 28 11:04:55 CEST 2010

Tahle moudra plodi ekonomove nasi casti sveta, zrejme ti samy, kteri stavi statni rozpocty s mnoha set miliardovymi dluhy a dokazi zduvodnit nakup BVP za cenu nejmodernejsiho tanku.

Doporucuji si do te ciny zajet.
Mel jsme moznost navstivit nekolik tovaren v provincii Kuang-si a nezlobte se manufaktury provozujeme my, tohle byl rozhodne modernejsi provozy, nez je vetsina CZ tovaren. Delnik od pasu si tam za vyplatu rozhodne koupil vice veci nez si koupi ten cesky. Ne ze by tam takove bylo vse, ale neslo o jedinou ukazkovou fabruku. Tvrzeni o tom jak v cine v tovarnach pracuji masove deti, je totalni hovadina , cina ma povinnou skolni dochzku a vlada docela prisne hlida jeji dodrzovani, za neposilani deti do skoly hrozi rodicum vezeni.

Cina dotuje vyvoz. Toto je take zajimava myslenka, a kde na to ta cina bere? Pokud vim tak cina neni vyznamny vyvozce surovin, ba prave naopak a pritom jeji vyvozni bylance je ohromujici. Neni bez zajimavosti, ze nejvetsi dolarove zasoby nema vlada USA, ale vkad ciny, existuji dokonce ekonovove, kteri idhadji, ze cina by byla schopna vyrazne poskodit americkou menu, pokud by se rozhodla k tomuto utoku na USA. Kdyz otevrete Forbes pravdepodobne se doctete, ze nejvetsi firmou sveta je Royal Dutch Shell nebo Exxon Mobil ci Wal-Mart Stores, uz se asi nedoctete o krizivych planech vlady USA co se bude delat, kdyby se cina pokusila skoupit treba ten Shell.
Nejak nechapu kde na to teda ta cina bere, kdyz chudak dotuje vyvoz, suroviny dovazi?

Jirka

>Zapominate vsichni na jednu podstatnou vec a to proc je elektronika tak levna a nevyplati se opravovat. Duvod je prosty: cinani drzi nizky kurz, dotuji vyvoz a v tovarnach pracuji deti. Je to dalsi bublina a je otazka kdy praskne. Doufejme ze brzy.

Je tu jeste jeden aspekt, clovek ktery si neco obcas sam opravi ziskava zkusenosti a remeslnou zrucnost.

Co se tyce kolobehu vyrobit, prodat, za par mesicu vyhodit a koupit novy. Kdo ma z toho zisk? V EU skoro nikdo, vydelava na tom hlavne cina. Takze nam takovy cyklus moc neprinasi, akorat nas to degeneruje a taha prachy z EU do ciny.

Michal Gregor