[OT] mobily

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Neděle Březen 21 15:30:37 CET 2010

> Rozhodně to jde dolů. U nových mobilů se prostě přepdpokládá, že sítě už jsou všude dostatečně husté a tak se to nějak moc nehrotí. Z tohoto hlediska nebylo nad výsuvnou anténu, jenže to už si dneska nikdo nedovolí do mobilu dát, protože to už se prostě nenosí a vypadalo by to směšně. Ani konektory na vnější anténu už se nedávají, ačkoliv dříve bývaly u mobilů od střední třídy výše. Další problém je s pásmem 1800, kde není povolen tak vysoký výkon jako na GSM (tam je tuším u telefonu do 3W)
2W je max. u hand provedení pro GSM, 1W u DCS (1800MHz )
> . U 3G už je výkon opravdu jen minimální, tam se předpokládají cely pár set metrů v průměru maximálně.
No jak se to vezme. 3G pouziva CDMA a spread spectrum modulaci a
umoznuje spojeni s velmi malym vykonem, ovsem  je mozne spojeni i na
vetsi vzdalenosti asi do cca  5 km - dal neni vhodne, pte dosah CDMA
zakladnovky neni stabilni ale "dycha".  Vyzareny vykon je  do 250mW  a
samozrejme  se take meni./

/
> To ale na horách nebývá. Ono ale také záleží na operátorovi, a to i v zahraničí, neboť různí naši operátoři mohou mít nastaveny různé preference sítí pro roaming a pak se to může projevit celkem výrazně.

Vetsi problem u mobilnich telefonu  byva spatna citlivost. Vyzareny
vykon je sice take dulezity, ale kolik db je zmena vyzareneho vykonu
mezi 2W a 1W?
Horsi je, ze treba rozdil citlivosti starickeho Alcatel One touch Easy a
Nokia E52  je 28 db!!!!!!!!!!!!! ve prospech toho Alcatela...