OT: Mimořádné akumulátory

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Neděle Březen 21 05:29:57 CET 2010

Zdravim,

> Tak to mate stesti, ja jsem si s tema baterkami uzil svoje. Ne vsechny byly tak dobre.

Ano, proto jsem taky psal, že jsou "mimořádné", protože mne opravdu překvapilo,
že po 16 letech dosud žijí. Já bych řekl, že jim hlavně prospěl naprosto
pravidelný režim, jen minimální proudy nabíjecí i vybíjecí a vlastně jen málokdy
vybití, pokud byl přístroj na lince, tak prakticky trvale byly nabity.

> Co si myslite o techte automatech? Hromada CMOS obvodu, pasivnich soucastek.
> Dneska by to slo udelat asi jednoduseji - procesory se spoustou pameti, hromadou vyvodu a hlavne prakticky nulovou spotrebou.

No právě to je na tom neuvěřitelné. Složitost skutečně značná, tento má nejméně
50 IO a rovněž desítky tranzistorů, diody nepočítaje :-). Přitom tom
statisticky stačí napájení z té linky a spolehlivost je značná (nepostará-li
se o to český vandal). Mimochodem, CPU v tomto je NSC800, což je klon Z80, což
je skvělé, neboť si zace trošku připomínám časy XZ Spectra - provádím právě
reversní inženýring firmware, (2x 27256 EPROM), protože budu muset napsat
dohledové centrum, abych mohl přístroj nakrmit alespoň nějakými daty (bez
spojení a comissioningu z dohledového centra jej nelze uvést v činnost). Proto
taky ve vedlejsím threadu sháním ten modem TCM3105, protože ten americký soft,
který v tom byl, ho nevyužíval a tak ho tam nedali :-).

Pavel.