OT: LHC - 3.5 TeV dosaženo :-)

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Pátek Březen 19 09:35:15 CET 2010

teraz pri jednom pilotnom bunchi (velmi nizka intenzita, ~5e9 protonov)
su to desiatky az sto kJ. Ked sa zacne postupne plnit a zvysovat
intenzita na nominalnych ~1-2e11/bunch a 2808 bunchov je to ca. 350MJ.
Uz sme tu pocitali kolko tisic kil medi to vie roztavit, alebo 20 tonovy
nakladak pri rychlosti 187km/h alebo vzlietajuce mensie dopravne lietadlo.
A to cele ma priemer par desatin milimetra, takmer rychlost svetla a
musi obiehat po drahe ktora ma definovany prierez zhruba rovnako velky
ako Spanielsko na 1 eurovej minci :-)
b.