Prakticka presnost GPS

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Čtvrtek Březen 18 14:30:51 CET 2010

Zdravím,
  tak tohle mi Nokií navigace dělá jen v případě, kdy mapa skutečně těžce
nesouhlasí s realitou.
  Mám za jízdy E90 na palubce před budíky volně loženou, kupodivu jí to
stačí na docela slušný signál. Tuhle takhle jedu a vidím na mapě, že bude
zatáčka, ale v realitě krásná rovná silnice pořád dál a jen malý zaprášený
pahýl naznačoval, že tam skutečně kdysi byla zatáčka. Po chvíli váhání
dáma srdnatě prohlásila "Opustili jste silnici!" a odmítla dále navigovat.
Za 2 - 3 kilometry vidím, že se na mapě začínám zase blížit silnici a za
chvíli na ni pozice skočila, ozvalo se "přepočítávám trasu" a za chvilku
už to zase jelo. A jen opravdu málokdy je mimo silnici, leda tak v hustém
lese nebo za hodně špatných meteorologických podmínek.
  Zdraví Pavel.