Re: Trafo z PC zdroje, parametry a jak rozebrat?

j.Krajinka@seznam.cz j.Krajinka@seznam.cz
Středa Březen 17 10:12:11 CET 2010

Rozebrat to jde stale stejne dobre, skutecne to staci povarit ve vode a zpravidla nekde kolem bodu varu se to samo rozpadne, neni to lepene jen to drzi diky laku, ktery pri cca 100C zmekne.
Pokud jde o hmotu, v PC zdrojich se nejcasteji pouzivaji jadra ER35 respektive ER35W, tj sirka jadra je 35mm+-1mm a podle provedeni hmotnost 1/2 jadra 23g respektive 27g, material byva nejcasteji 3C90 tedy univerzalni nizkofrekvencni ferit  pro pouziti v prumyslu.
AL = 2800 respektive 3000 nH,
B~470mT
Respektive Bmax pro 50kHz je 0.3T
materila lze pouzivat na frekvence cca 20kHz az k 200kHz. podrobnejsi info v katalogu vyrobcu treba http://www.ferroxcube.com/appl/info/HB2009.pdf

Pouziti tohoto jadra na civku, pri pozadavku na 4.7mH 5A, vychazi nejakych 40 zavitu , to nebude problem napotat, problem by mohl byt s sycenim.
Magneticky tok =U x t / N, rekneme ze napeti bude 50V tok pak vychazi pri 50kHz  25uWb
indukci ziskame vydelenim plochou jadra , ktera pro toto jadro je 107mm2 vychazi 0.233mT coz je mene nez 0.3T tak, ze OK.
 Ale ted si nejsem jisty zda nebude dochazet jeste k syceni stejnosmernou slozkou proudu?

Tom

>Ten toroid mam hned vedle celkem bezne je pouzivam, ale
- motat neco rucne na toroid je radove vetsi pakarna
- rad bych se dostal do radu jednotek mH a to na tom toroidu z PC zdroje dela +- autobus 200 zavitu coz se tam v silnesim dratu proste nevejde.

Kdyz tu jiz probirame civky, pro proud rekneme, 5A mi vychazi placnu 47uH, pro 50mA u,z ale placnu 4.7mH, pokud chci zajistit parametry v obou rezimech prace nezbyva nez pouzit 4.7mH/5A nebo jak to resite?

Jirka

>Nevim co mate za super specialni pozadavky, ze vas zajimaji vlastnosti
>kostry. Bezne se clovek spise zajima o vlastnosti jadra. ;-)

Trafo z PC zdroje, po previnuti pouzit jiste jde, ale snazsi je pouzit z toho zdroje toroid vystupni tlumivky. Nejake info treba:
http://ok1ike.c-a-v.com/soubory/toroidy-2.htm

Rozborka E jader se delavala za tepla, po jejich vlozeni do vlazne vody, pozvolnem zahrati k varu a kratkem povareni. Ale je mozne, ze dneska uz se pouzivaji nejaka odolnejsi lepidla, nutno vyzkouset.

S pozdravem Pavel