Dotaz na nabijeni Li-Ion akumulatoru

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pondělí Březen 15 08:20:05 CET 2010

A čím jste to měřil? Můj měřák, když mu dochází baterka, najednou zničeho
nic ukazuje víc (tj. dobrý, dobrý, dobrý, a najednou se zblázní).

----- Original Message -----
From: "Standa Palas" <stpalas@volny.cz>

Nahrazoval jsem v jednom zařízení starý akumulátor Li-Ion jiným s větší
kapacitou. Použil jsem Li-Ion z GME Sanyo,LI-18650.Po připojení do zařízení
jsem připojil nabíječku. Po nabití na 4,21V se nabíjení samo ukončilo.
Odpojil jsem nabíječku a zařízení nechal zapnuto,abych zjistil jak dlouho
bude fungovat na baterii. Po asi hodině mě napadlo,že změřím o kolik napětí
kleslo , ale naměřil jsem na článku napětí 4,6V,což se mi zdá divný. Mám
tedy dotaz - může na Li-Ion článku po prokazatelném ukončení nabíjení vyrůst
samovolně napětí,nebo je to pitomost?