LHC ramp

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Březen 15 06:12:26 CET 2010

Zdravim,
  vcera uz jsem vecer nemailoval, byl jsem nejaky unaveny. Dnes do
tohu jdu zase nanovo :-).

> RF bucket je dle meho jedna "vlna" na ktere se mohou vezt castice podobne jako to dela surfar na mori. :-) Tenhle primer se mi hrozne libi jen si nejak nedovedu predstavit toho surfare, co je prave v oblasti tranzitu :-)
>
> Bucket muze byt plny surfaru - pak je to bunch a nebo je prazdny, pak je to proste prazdny bucket.

Jojo, mel jsem tentyz dojem, ze to bude ono - obcas je vidim cislovane
a tak mne napadlo uz drive, ze to asi bude to, cemu bych ja telefonak
asi rikal "timeslot", tj. casova poloha v ramci ("frame"), kterym
je v tomto pripade cely ten "bunch train", jak jsem videl to oznacovat
u vas.

> Mimochodem bucket je slovo, ktere se v technice siroce pouziva tam, kde je nejaky kontejner, ktery se muze a nemusi necim naplnit. V sitarine se tak oznacuji treba buffery v routerech. Kdyz Vam provider chce snizit rychlost, proste Vam na routeru omezi pocet datovych bucketu za sekundu a je to.

My zase na ustrednach mame "leaky bucket", cili derave vedro, a je to
kupodivu taky urceno k omezovani pruchodnosti (tzv. Mass Call Control),
ale funguje to jinak - z vedra "vytece" urcity pocet hovoru za casovou
jednotku (minuta). Pokud prichazi kratkodobe vice hovoru, vedro je
pojme a zpracuje vsechny. Pokud by jich ale pritekalo dlouhodobe vice,
vedro pretece a ty pretekle zacne zahazovat.

> Jen mam jeste nejasnost jak je vlastne konstruovana rezonancni dutina. Pokud by tam teoreticky byly jen dve elektrody, tak jak se to kresli ve fyzikalnich ucebnicich, musi prece vsechny castice v celem okruhu videt signal v opacne fazi nez ho vidi ty, co jsou zrovna mezi elektrodami. Takze kdyz se vse nacasuje tak, aby se bunch mezi elektrodami urychloval, tak vsechny ostatni bunche na okruhu musi zpomalovat. Jak to tedy je? Znam z obrazku, ze tam tech elektrod je cela rada, ale nejaky jasnejsi model pole v te dutine jsem nikdy nevidel. Jsou na koncich rezonancni dutiny zemni elektrody, takze venku uz neni zadne pole? Nebo je to cele vymyslene nejak jinak?

Jo, to necham na Balua, do toho nebudu radsi kecat :-).

Jinak v 5 rano jsem uz byl tady, vsechno jeste jelo, prvni ztratil
zdrave barvy PSB - vse tam zhnedlo a same ZERO, soucasne to zhnedlo
i v PS, tou dobou byl v LHC jeste B2 a udrzel se tam jeste pak chvilku.
Ted uz stoji uplne vse vcetne LINACu. Tak drzim palce, at se vse podari
a ve stredu zase mame krasny nove nalesteny beam :-)!

Zdravi Pavel.