LHC ramp

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Neděle Březen 14 21:14:01 CET 2010

Pavel Troller wrote:
> Ano, tak to uz pak chapu, uz vidim ty kodany nabite na 50 kV, pak zablesk
> v tyratronu a hned na to v druhem, ktery ten proud zase zastavi... Nechtel bych
> od toho koupit vyboj, rekl bych, ze tohle stejne rychle jako vybudi v tom
> magnetu tech 25 kA udela z cloveka uhel :-).

no urobi to uhel tak za 100 nanosekund :-)

> [...]
> dnes pro zmenu prosim o vyklad casto videneho slovicka "crate". Ve slovniku lze
> nalezt vyznamy jako "skatule", "kraksna", "bedynka z latek", "prepravka" nebo
> "basa" (na pivo), tak mne napada, ze by to mohla byt nejaka skrin
> s elektronikou (napr. pouzito ve vete "we had to restart all LBDS crates").
> Je velmi zajimave, jak si ruzne firmy nazyvaji tytez veci ruznymi jmeny. Z meho
> oboru - ustrednariny - si tipuji, ze by tomu mohly odpovidat tyto pojmy
> jednotlivych vyrobcu (oznacujici stale porad jedno a to same):

ano, je to presne ono, u nas pouzivame na 19" krabicu ktora predstavuje
funkcnu jednotku vseobecny nazov chassis alebo crate. Chassis je skor
mechanicke pomenovanie, krabice s elektronikou, crate sa pouziva na cely
system v ktorom je uz nejaka inteligencia, vacsinou obsahuje v jednom
slote centralny pocitac, ktory potom riadi elektroniku v tom chassis.
Ta "vana" celkom dobre ide ku dalsiemu terminu, RF bucket, s ktorym sa
mozes tiez v tom slangu stretnut. Doslovne prelozene to je
vysokofrekvencny kybel, necham to ako maly kviz, zistit co to je :-))
Filtre su dokoncene, tak mozem ist konecne domov, o par hodin sa mi
zacina piquet az do buduceho pondelka :-))
b.