znovu LCD TV s LED podsvícením....

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Sobota Březen 13 00:02:04 CET 2010

Musím co nejdříve koupit novou LCD televizi - doma je požadavek na
výměnu staré televize "s elektronkou" za  něco nového a už to dlouho
neokecám....
TV budu krmit převážně HD signálem ( Ordinace, Pojišťovny štěstí ), sem
tam nějaké DVD....
Mým favoritem byl Samsung, ale protože nemá momentálně na trhu jediný
model  s "direct  led" podsvícením, koukal jsem na jiné značky.
Nová řada 9000 od Samsungu je v nedohlednu, navíc dle předběžných
informací se opět bude jednat o "edge led" jako u modelové řady 8000
....  :-(
Narazil jsem ale na cenově zajímavý model LG 47LH9000, který nejen že má
direct led podsvícení, ale umí i local dimming.  Pokud  ale cenově srovnám
tuto LG  za cenu  zhruba 31000kč  s podobným modelem od Samsunga
UE46B8000 za 43000 kč  který je only edge led vyvstává otázka , proč je
Samsung o cca 12000 kč dražší.....? Kde je zakopaný pes? Teoreticky by
ten LG měl mít lepší obraz. Nevlastní náhodou někdo tuto LG 47LH9000 ?
Je nějaký důvod proč jít raději do toho Samsunga s podsvětlením edge led?
Edge led beru jako takový malý podvod a vlastně jen náhradu cfl trubic :
http://cs.wikipedia.org/wiki/LED_TV#Edge_LED
http://cs.wikipedia.org/wiki/LED_TV#Direct_LED

Díky za nějaké podněty. JaKub