Re: Panelový voltmetr LED - napájení

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pátek Březen 12 13:57:10 CET 2010

2010/3/2 zu1234 <zu1234@seznam.cz>:
> Tohle by nepomohlo?
> http://web.quick.cz/reci/Elektronika/ICL/icl.html

Tak tohle bylo ono, sice je popis trochu nejasnej, ale přišel jsem na to:

http://web.quick.cz/reci/Elektronika/ICL/HD3438MerU.gif

Vstup IN- byl spojený s COM, takže jsem přeškrábnul spoj (DPS je
oboustranná), a zapojil 2x 100k a 2x 1k podle návodu (na obrázku jsou
odpory 10x větší). Má to jen drobnou vadu na kráse a sice když je
vstup (resp. ten 100k odpor) úplně odpojený, tak měřák ukazuje něco
kolem 5-6V. Pokud je tam nějaký napětí, tak měří. Nezkoušel jsem jen
jednu věc a to jestli to umí měřit i záporný napětí.

Napájení mám 9V ze 7809.

Kvalita provedení těch měřáčků je ale žalostná, jako když to nějakej
rákosník dělá v chatrči páječkou na okapy. Dokonce mám na jednom kusu
polovinu displeje asi o 1mm vejš. Další zajmavost je, že každej měl z
výroby nastavenej jinej rozsah, jeden asi 2V a druhej asi 200mV (píšu
asi, protože jsem to ani nezkoušel a hned předělával na svůj rozsah).
Jeden kus pocházel zřejmě z GMka (tam nakupuje místní překupník) a
druhej z PS elektronik (GMko mělo skladem poslední kus, tak jsme
sháněli alternativního dodavatele).

Pavel Kadečka.