jakou radou nejlepe nahradit radu LS

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Středa Březen 10 20:02:38 CET 2010

No já ten dotaz pochopil tak, že autor vyrábí novou věc, do které by
normálně použil LS, protože je na to zvyklý, ale teď by chtěl něco jiného,
protože LS není ve vhodném pouzdře. No a pokud není principielní důvod pro
HCT (nakonec byl), je samozřejmě lepší použít HC, jenž sice není dokonale
TTL kompatibilní, ale právě díky tomu má široký rozsah napájecího napětí
(tedy i menší nároky na jeho stabilitu) a vyšší odolnost proti rušení.

PH

From: Zdeněk lada
Možná bych si dovolil nesouhlasit. řada LS má TTL rozhodovací úrovně a ty
splňuje jen HCT. Z toho důvodu
bych o řadě HC i při stejném napájecím napětí neuvažoval. HCT a LS je přímo
určeno na 5V napájení.

2010/3/10 Pavel Hudecek <phudecek@tiscali.cz>
Trochu bych to ještě upřesnil:
- Pokud je 245 napájeno z 5 V a ostatní veci z menšího napětí, nutno použít
HCT
- při shodném napájení HC
- pokud jsou 245 napájeny z něčeho jiného než 5 V, nelze použít HCT*
- Při požadavku na vyšší rychlosti AC/ACT.

*V amatérské konstrukci možno T zkusit, v sériové výrobě bych nespoléhal na
funkčnost všech vyrobených ks

From: Zdeněk lada
Co třeba běžná řada HCT?
74HCT245