Simulator x51 do vyuky

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pondělí Březen 8 22:27:58 CET 2010

Nemam priamu odpoved na vasu otazku, pretoze nie som fanusik simulatorov (jedine co obcas pouzivam je jeden prastary ciste textovy DOSovy simulator). Chapem vsak Vasu motivaciu. Dovolte niekolko utrhnutych napadov.

Z toho, co pisete, mam pocit, ze *nejaky* (nie prilis velky) rozpocet na tuto ulohu k dispozicii mate.

1. Neviem, aku motivaciu presne ma Promis, ale ak ziju naozaj z toho microscopu - ktory ma zrejme najvacsi trh vo vyuke - tak to, co pisete, neznie celkom ako reklama pre nich... Nepomohlo by ich skusit skontaktovat s poziadavkou o pridanie nejakej "pluginovatelnosti"? Je mi jasne, ze sa boria so svojimi vlastnymi problemami, tak co tak ponuknut ten rozpocet za jednorazove urychlene a kompletne riesenie? Bolo by predsa aj v ich zaujme mat podporu pre externy hardware, najma ak by im ju napisal niekto iny...

2. Simulator ADuC ma "potomka" v podobe Pinnacle52. Ani ten Vam nebude ako taky vyhovovat takmer vo vsetkych ohladoch, ale s autorom (ktory sa mu uz roky nevenuje) si obcas (citaj: tak raz za rok ;-) ) dopisujem, tak by som sa ho mohol aspon opytat, ci by bol trebars ochotny venovat zdrojaky alebo tak nejak, ale len ak o take nieco mate vazny zaujem. Z nezaujateho pohladu mi vsak pripada, ze to je slepa cesta, zdrojaky trebars k jsim-u su k dispozicii a co z nich, ze.

3. Autor EdSim51 je  byvaly pedagog - http://www.8052.com/forum/read/121438 . Mozno by sa dal oslovit k spolupraci.

4. Co tak priamo hardware? Ja viem, davat ho (zapoziciavat) "detom" do ruky je Vam proti srsti, ale ved na druhej strane su to nejaki dospeli ludia, nie? Ci nedalo by sa trebars formou rozsirenych hodin v labaku alebo tak nejak?
Bolo by treba napisat nejaky sikovny monitor, ale to je o rad jednoduchsia uloha nez pisat simulator. A hardware je hardware. Treba tiez obetovat UART, ale to tiez nie je az taka katastrofa. Dalo by sa mozno na uvod inspirovat CMON51 http://cmon51.sourceforge.net/ , aj ked to treba potiahnut dalej - mimochodom autor je tiez pedagog, mozno by sa s nim dalo aj spolupracovat.

No dobre, tolko sialene napady.... ;-)

wek