Jak Atmelem merit PWM

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Pondělí Březen 8 15:32:59 CET 2010

Pokud to budete řešit tím A/D převodem, pak je potřeba vědět jak často
se střída mění a po jaké době po změně musí být hodnota ustálená.
Závisí na tom požadovaná strmost filtru.

Nejjednodušší filtr bude sériový rezistor a za ním paralelně
kondenzátor. Zkuste R=18k a C=47n, pak bude zlom filtru cca na 200Hz,
20kHz bude potlačeno o 40dB, což by mohlo stačit (zvlnění cca 1%).

Tomáš

hn> Dobry den,

hn> v jedne aplikaci potrebuji merit Atmelem ATMega16 stridu PWM signalu o
hn> frekvenci 20kHz. Strida ma cca 10 urovni od 0% az po 100%. Premyslim jak to co
hn> nejlepe k procesoru pripojit.

hn> Zatim vitezna varianta je pripojit to na prerusovaci vstup a stridu merit
hn> citacem. To sice da pekne vysledky ale docela to zatizi procesor. Libilo by se
hn> mi tento signal nejak vyhladit a merit AD prevodnikem stredni hodnotu (v
hn> okamziku kdy potrebuji - coz muze byt i jednou za minutu). Jenze jsem narazil
hn> v navrhu toho "vyhlazovatka". Nejak tusim, ze by v tom mel byt kondenzator.
hn> Jenze uz nevim jak a jaky. Muzete poradit.

hn> S pozdravem Jan Babjak
hn> Hw-list@list.hw.cz