Laboratorni zdroj z minuleho tydne

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Pondělí Březen 8 08:03:51 CET 2010

> Porad zde jsem ja, mozna Pavel Hudecek, jinak zadny naval.

3 lidi jsou myslim rozumny pocet, muze se to pekne rozdelit,
treba elektrika + mechanika + firmware :-)

> [...]

> 2x velky zdroj 2x pomocny zdroj a treba 2x elektronicka zatez.
> Rekl bych, ze takovy projekt by prinesl nehynouci celosvetovou
> svavu, jak zde zaznelo, BitScope je proti tomu trivialita pro male
> deti.  Na druhou stranu pokud by se vec resila modularne tak je i v
> poloamaterskych podminkach resitelna a ma v sobe i nejaky obchodni
> potencial. Nicmene jeji dotazeni by vyzadovalo celkem solidni team
> vyvojaru, lidi na cernou praci, kybicu a programatoru. Predevsim by
> to chtelo nejake rutinery pro vyvoj aplikace pro ovladani, at jiz pro WinCE ci Linux.

Kdyz uz, tak bych se vydal touhle cestou. Zdroje HP se mi vzdycky
libily (tedy az na design celniho panelu), uz mockrat jsem si od nich
chtel nejaky koupit, ale vzdycky to skoncilo ve fazi listovani cenikem
:-).

> Docela me toto tema zaujalo a spojil jsme dva ADuC845 pres
> galvanicky izolovanou I2C s WRAP deskou a docela pekne mi to na
> stole komunikovalo. Steje tak jsme si pro legraci v WPF vymodeloval
> par okynek vypadajich stejne jako od HP.
> Pokud by se naslo par nadsencu rad se pridam a muzeme se do veci pustit.
> V kazdeem pripade v ramci maleho dusevniho cviceni dam v pristich
> dnech dohromady zakladni navrh nejjednodusiho modulu a to prave el.
> zateze, presneji. Blokove schema, definice rozhrani, kompletni chema
> , zakladni definice fyzickych rozmeru a orientacni ceny soucastek.

Podle mne se to da delat dost modularne, hlavne ten soft. Nejdriv
rozchodit "neco" a pak upgradovat. Pokud by se takhle nalakali dalsi
lidi tak by to mohlo hezky vykvest. Ale ve vetsim tymu bude se muset
nejak dohodnout kdo a jak ponese naklady. V par lidech asi neni
problem si rict, ze napriklad kazdy udela svuj dil ve vlastni rezii,
ale v takovem pripade by se uz prace tezko delila na zhruba stejne
narocne dily a to by mohl byt problem. Navic delat 3 ks je radost,
delat jich 20 uz zavani praci :-)

Jakmile vymyslite seznam komponent a fyzicke rozmery, ja bych udelal
mechanicky navrh a predvrhnul k diskusi.

> Pokud bude zajme mohu to sem hodit k diskuzi, clovek tak ziska predstavu.
> K zdrojum. Idealni by bylo pouzit stejne jako HP primo spinany
> zdeoj z 230V a za nej lierani regulaic. Nicmen jsem realista, je zde
> problem s soucastkami a bez rutinera na navrh spinanych zdroju je
> realizovatelnost takove veci diskutabilni, ne vsak nemozna. Nicmen
> sezente mi trafo pro spinany zdroj 230/50V a nejake overene
> blbujvzdprne zapojeni s sehnatelnymi soucastkami. Nehlede na fakt,
> ze krome onoho variabilniho zdroje by se musel realizovat i menic na
> napajeni pro ostatni elektroniku.

Jj, asi to nebude az tak uplna legrace. Ale rad bych to aspon zkusil
:-) (coz se mi dobre keca, protoze bych sam zdroj navrhnout neumel,
nepocitam-li hracky s LM317).

Ales Prochaska