vzorkovaci kmitocet osciloskopu

Neděle Březen 7 23:46:42 CET 2010

Dobrý den,
asi jsem zaspal dobu, nezajímal jsem se o rychlé osciloskopy. Teď jsem koukal na zadní stranu Praktické elektroniky a je tam osciloskop 50 MHz s vzorkováním 1 G sample. Nějak nechápu, k čemu je to při tomhle frekvenčním rozsahu dobré. Sice je mi jasné že na těch 50 MHz ta charakteristika teprv začne padat, ale jít se vzorkováním 10x výš než je potřeba, není to zbytečné? Ještě bych se zeptal - jak to teď dělají osciloskopy když nastavím pomalejší časovou základnu? Vzorkovací kmitočet se sníží jak to dělaly osciloskopy před 15 lety, nebo zůstane a ty vzorky se průměrují?
Anděl