Detekce slunecniho svitu

RTE rtepema@mbox.vol.cz
Neděle Březen 7 09:40:06 CET 2010

Díky za nápady, problém je v čerpadle. Nejvyšší bod kolektorů je cca 5 m
nad hladinou bazénu. Pro zmenšení spotřeby elektřiny používám oběhové
čerpadlo pro topení (bere jen 45W), které má výtlak max. 3m. Je umístěno
na větvi od sacího koše asi 2,5 m pod nejvyšším bodem (uvnitř garáže).
Během přerušovaného provozu, pokud odstavení čerpadla není delší než
několik hodin, stačí čerpadlo vytlačit vodu až na nejvyšší bod. Přes noc
klesne hladina v systému tak, že čerpadlo to již nezvládne. Ráno tedy
doplním vodu přepnutím na oběhové čerpadlo filtrace vody (příkon 250W) a
vytlačím uvolněný vzduch. pak to již funguje. Zpětná klapka místo
elektricky ovládaného ventilu by se oběhovým čerpadlem pro topení
neotevřela. Další menší problém je v plastových kolektorech, maximální
povolený přetlak je 1 atm.

Petr Mařík