LHC

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Sobota Březen 6 10:00:27 CET 2010

Zdravim,
 bylo to rozhodne zajimave. Kdyz cryo selhalo, zrovna jsem na to koukal (vsak
vite, jsem ranni ptacek, je to u mne obvykle). Zajimave bylo, ze naraz zcervenal
cely sektor. Taky jsem si rikal, ze se muselo stat neco, co generuje hodne
tepla, napr. rizeny quench, a tak jsem se podival na web cryo - dany sektor byl
sice vykreslen cervene, ale teploty byly zcela normalni! Na strance
http://hcc.web.cern.ch/HCC/cryo_main/cryo_main.php?region=Sector12&sector=12
byl naprosty klid, vsechny magnety na 2K, graf rovny jak podle pravitka. Je
ovsem pravdou, ze stal kompresor "4.5K lednicky". 1.8K kompresor vsak bezel.
Teprve o cca hodinu pozdeji zacala pomalu vzrustat teplota na hlavnim grafu. To
uz ale kompresor zase bezel. No a jak vidite ted, teplota stale roste, ale uz
hodne pomalu a doufejme, ze jeji derivace brzy nabude zapornych hodnot a zacne
to zase chladnout.
  Z toho tedy usuzuji, ze snad vylitl jistic toho kompresoru ci nastal
nejaky podobny problem a zrejme to automaticky oznacilo cely sektor za
"kryogenicky vadny", coz ihned zastavilo cele LHC nejakym bezpecnostnim
mechanismem...
  Zdravi Pavel.