Re: OT: LHC - jak vzniká "Vistar" ?

Dawid Ferenczy ferenczy@volny.cz
Pátek Březen 5 18:36:34 CET 2010

Puvodni  zprava  "OT:  LHC  - jak vzniká "Vistar" ?" od "Pavel Troller
(hw-list@list.hw.cz)" z 5. března 2010, 18:15:10,
msgid:20100305171510.GA2069@tangens.sinus.cz (2252 bajtu):

PT> Zdravím  s  víkendovou otázkou (je-li možno), my všichni příznivci
PT> LHC  již  dobře známe obrazovky, zvané "OP Vistars", dokumentující
PT> práci  důležitých systémů CERNu.

K  tomu bych pridal jeden netechnicky dotaz - co znamena "OP Vistars",
resp.  jak  se  to  pise  spravne,  v  URL je jak tvar "Vistar" (nazev
adresare),  tak  verze  "Vistars"  (nazev  PHP  skriptu). A proc je to
probuh v PHP, to neni moc "akademicky" jazyk (vim to, denne v nem
vyvijim :)

Jinak   k   tomu   PHP,  pokud  by  to  nekoho  zajimalo,  na  strance
http://developers.facebook.com/news.php?story=358&blog=1  je  zajimava
polemika, proc neni Facebook napsany napr. v C++, ktere by na tom bylo
vykonove  mnohem  lepe  a  proc  radsi  misto  toho  2  roky  vyvijeli
"udelatko",  ktere  zkonvertuje  PHP zdrojak do optimalizovaneho C++ a
jeste  si  hackovali runtime PHP a prepisovali jeho extenze. Prijde mi
to  jako  silenost,  PHP nijak zvlast neobhajuji, ikdyz se jim jiz par
let  zivim,  naopak  bych  rad  utekl treba k Ade, kdyby to slo, ale v
pripade  Facebooku  je to asi opravdu rozumne rozhodnuti. Jde o to, ze
kvalitni  C++  programatori  se  tezce  shani a jsou drazi, v PHP dela
tolik lidi, ze se snadno sestavi velky tym s kvalitnimi programatory a
vyvoj  jde  potom  mnohem  rychleji.  A jinak to jejich resenim udajne
snizi  vykon  potrebny  k  behu  aplikace az o 50 %. Trosku ucel sveti
prostredky, ja jsem asi prilis pragmatik :)

--
 Dawid Ferenczy
 http://www.ferenczy.cz