[MECH] Rezani zavitu

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Čtvrtek Březen 4 10:28:01 CET 2010

2010/3/3 Vláďa Anděl <vaelektronik@vaelektronik.cz>:
> no ale bacha na to - pokud je laserem vyříznutá dírka v nerez plechu, ta
> povrchová vrstva je dost tvrdá až (prý) neobrobitelná. Říkal mi to pán co
> dělá skeletové hodiny http://www.kavalir.cz/hodiny/RetroFotogalerie.htm
> nechává si ozubená kola řezat laserem a pokud je to z nerezu, má to pořádně
> tvrdý povrch.

Kdysi jsem na brigádě řezal závity asi M3-M4, právě do nějakejch
plechovejch kousků, byl to nerez a řezanej laserem - a to včetně tý
díry, jestli se nemýlím. Bylo toho docela dost, vrtačka měla na sobě
takovou spojku, při tlačení se to točilo na jednu stranu a při tahání
na druhou, prostě jak je potřeba když se řeže závit.

Myslim že jsme těch závitníků i několik zlomili, ale pak nám koupili
nějaký lepší a ty už něco vydržely. Ale jestli jsme je mazali, to už
nevim, spíš ne.

P.K.