je chranen firmware?

RV vicek.radek@cpost.cz
Úterý Březen 2 12:11:10 CET 2010

Me se zda, ze to co napsal p.Poucha zde nikdo nezpochybnoval. Dulezity
je, ale ten podminovaci zpusob: "Pokud zákazník platí vývoj,.... ."

Pokud chce jen vyrobit nejake zarizeni tak neni duvod mu predavat FW.
Proste si objednal nejaky vyrobek s nejakou funkci. Neni ani duvod resit
nejaky AZ - resi to zamceni MCU.

Jak zde nekdo psal o vycteni zamceneho MCU. V dnesni dobe je na svete
tolik vyvojaru SW, ze to napise kdokoliv kdo ma diru do ... . Dulezite
pro plagiatora je, ze ma od vas hotovou analyzu reseni, ergonomii
ovladani, navrh HW a vsechny ty casove narocne cinnosti, ktere se moc
neberou v potaz.

Jinak samozrejme potvrzuji zkusenosti p.Pouchy, ze dohodnuti se se
zakaznikem je mnohdy to nejtezsi a nejvic casove narocne. Uz jsem delal
par veci uplne naslepo kdy jsem v podstate ani nevedel k cemu to bude
presne slouzit - jen jsem cca tyden maily/telefony (byl docela daleko)
upresnoval zakaznikovy pozadavky a vzdy sepsal rozbor a popsal veskerou
funkci dle posledni dohody a posilal k akceptaci. Jakmile byl zakaznik
srozumnen se to vyrobilo a odeslalo. Spokojenost na obou stranach.

Radek Vicek