Doutnavka a zapojeni

Jindra Polívka jpolivka@mbox.vol.cz
Pondělí Březen 1 23:49:41 CET 2010

Zdravím a trošku odbočím od malých žároviček.
Jako člověk ekologicky - tady může nastat flame, tak prosím ne, ale také
ekonomicky uvažující jsem ještě, když jsem jezdil ke Conradovi do německa
dostával od šéfa servisu občas dvě plné igelitky úsporných žárovek.
Pominu-li, že se elegantně zbavili odpadu, tak deset kousků jich bylo vždy
funkčních a některé zřejmě fungují dodnes. To již nemohu posoudit neboť jsem
ten byt, kde svítili, pronajal a nebudu tam kvůli tomu nájemníky otravovat.
Bylo to ještě nějaký rok před 1997 a to je slušná výdrž.
Jindra Polívka

Zdravím,
  fakt to vydrželo přes 30 let ? A co když velká žárovka bouchne ? Malá pak
zákonitě musí bouchnout taky :-). A u nás žárovka vydrží tak rok nebo dva,
pak jde vždy s halasem do věčných lampovišť :-). Nebo že by úbytek na té
malé žárovce - těch 6 V - tak rapidně prodloužil té velké životnost ? A co
děje při rozsvěcení ? Čekal bych, že malá žárovečka bude mnohem dříve
ohřátá, a tedy to odnese, neboť na ní bude mnohem větší napětí (i proud)
vzhledem k dosud neprohřátému vláknu velké žárovky...
    Pavel.