Re: OT:modelářskéDCmotory

Martin Locker locker@vosrk.cz
Pondělí Březen 1 07:49:00 CET 2010

Zdravím,

pokud půjdem do přesných hodnot, tak samozřejmě ani ten
motor s feritem není lineární, atd.
Ale pro návrh motoru do robota je přesnost určení základních parametrů
motoru více než dostatečná.
Měřil (identifikoval) jsem takto už několik motorů, a kupodivu je shoda
s realitou poměrně dobrá. Dělal jsem to kvůli návrhu regulátorů
pro řízení pohonů do robotů, a pro takovéhle věci je to zcela
vyhovující (omlouvám se tímto za zjednodušení všem elektrotechnikům,
jsem strojař, a tak nemám ani ten 1 semestr elektrických strojů).