OT: LHC - zase blesk ?

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Středa Červen 30 19:36:26 CEST 2010

hrozi to stale, ked vypadne VF system ktory drzi bunch vo forme bunchov
tak sa protony rozlezu po celej dlzke urychlovaca. V pripade straty VF
pola je okamzite vyvolany dump.
Tie 3 us su tam ako medzera pre nabeznu hranu kickeru. Ten sa odpali a
potom pocas dlzky ringu 89us (~27km) ma velmi konstantne pole, takze
'vyhybka je prehodena'.
V pripade odpalenia kickeru v pritomnosti zvazku je to ako ked sa
vykolaji vlak. Ako postupne narasta prud v cievke zvysuje sa polomer
ohybu a zvazok plynule prechadza zo stavu obieha v urychlovaci do stavu
ide priamo do dumpu. To je velmi zly scenar :-)
Pre podobne pripady mame zalozne riesenie. Onen v poslednom case tolko
spominany damper dokaze nie len tlmit oscilacie zvazku ale v pripade
spravneho znamienka ich dokaze aj vytvorit. Zvazok sa postupne rozkmita
v priecnej rovine a potom sa likviduje pomaly na kolimatoroch. Povolena
apertura kade moze obiehat vo vakuovej komore je ca. 10x10mm pri
injekcii a ked sa urychli tak sa kolimatory uzavru na ca. 2x2mm. Je to
celkom zaujimave predstavit ci, kruh o polomere ca. 4.5km ale povoleny
obeh je len +/-1mm od perfektnej kruhovej drahy. Vsetko co je mimo
tohoto priestoru sa zachyti na kolimatoroch.
Takto sa da ta 3us medzera postupne vycistit. Onedlho sa tento system
bude pouzivat uz aj preventivne v prevadzke, ta medzera proste musi byt
neustale prazdna a niekolko systemov sleduje ci naozaj je.
b.