Dotaz k akumulatorum

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Červen 30 15:03:28 CEST 2010

Zdravím,
  na zodpovězení tohoto dotazu by bylo třeba znát grafy závislosti účinnosti
elektrochemické přeměny při nabíjení i vybíjení v závislosti na stavu nabití.
Pokud by se tyto grafy někde protínaly, tj. existoval by bod se stejnou
účinností elchem. přeměny při nabíjení a vybíjení, myslím, že by do něj aku
časem dokonvergoval. Mám však obavu, že nabíjení má vždy nižší účinnost než
vybíjení (až možná na oblast prakticky vybitého aku, kdy už více energie není
schopen vydat, ale nabíjet ještě lze), takže bych očekával, že za poměrně
dlouhou dobu skončí v tomto skorovybitém stavu.
  Pavel