Velmi presny zdroj proudu max 1mA?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Červen 30 14:26:26 CEST 2010

No jestli budete pocitat korekce podle toho, jak vam uhne napajeni, neni
jednodussi se na cely presny zdroj proudu vykaslat uplne, jako zdroj proudu
pouzit odpor, pro ADC presnou referenci (kterou byste pro 18bit mereni
napeti poteboval stejne) a cele si to po HW strance vyrazne zjednodusil?

Nejak mi unika princip "udelam relativne slozity, ale nepresny zdroj, ktery
budu nasledne SW korigovat", smysl by podle meho melo "udelam presny zdroj a
nemusim se o nic SW starat" nebo "udelam maximalne zjednoduseny nepresny
zdroj, ktery budu SW korigovat".

Kombinace nevyhod obou reseni mi nepripada jako prilis vyhodna, ale to je
jen pohled selskym rozumem, treba je to jinak.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Draček Fráček" <dracek.fracek na gmail.com>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, June 30, 2010 1:52 PM
Subject: RE: Velmi presny zdroj proudu max 1mA?

Samozrejme mate pravdu.
Chtelo by to tedy pouzit nejaky P-JFET , treba J177 pak by se
predpokladnay a skutecny proud mel lisit o radove neco malo desitek nA
pser G tranzistoru a dalsich par desitek nA do vstupu toho OZ.
Ne, tech 5V neni stejne presnych jako reference, ale predpokladam, ze
v radu < ms je napeti konstantni a jsem ho schopen zmerist s presnosti
18bit.

Chci zkusit merak teploty s PT100, ktery by  sedel na setinu stupne
nebo lepe, bohuzel ADC musi pouzivat 2.5V referenci a tak nemuzu
pouzit zapjeni na ktere narazim vsude, kdy se Vref pro prevodnik bere
na druhem R a znacne to zjednodusuje problem.
Chtel jsme se vyhnout rozdilovym zesilovacum, u kterych je moc odporu,
ale asi nic moc noveho nevymyslim.

Martin

>Tak to prilis presne udaje nedostanete. Sice "merite" proud v E, ale
PT100 budete mit v C. Jenze cast toho proudu tece pres B, takze
hodnotu proudu pres PT100 budete znat jen priblizne, bez ohledu na to
jak presny OZ nebo rezistor pouzijete.
But musite pouzit P FET, nebo PT100 zapojit mezi IN- a E

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz