presne meranie relativnej teploty

Úterý Červen 29 00:41:29 CEST 2010

Podelite se o podrobnosti?
Zrovna zvazuji jak to udelat, tedy jak vyhodnocovat PT100 pomoci ADC s
danou referenci (2.5V) a zatim jsem prisel na toto:
Hraji : velmi presna reference 2.5V 3ppm/C, 18bit ADC, OZ OP727, 3x
odpor, PT100 a PNP

prvni 1/2 OZ + PNP + odpor tvori precizni zdroj proudu, ktery
porovnava proud a Vref , pricemz Vref/R=500uA
Proud prochazi pres PT100, napeti na PT100 zesiluje druha 1/2OZ +2xR
je neinvertujici OZ sezilujici napeti pro ADC.

Teoreticky by to melo byt ekvivalentni 4 vodicovemu zapojeni, alespon
podle meho je jedno zda merim proud nebo zdroj proudu opru primo o
napetovou referenci, kdyz tak jako tak je presnost obeho dana
presnosti te reference. OP 727 ma teplotni drift 0.4uV/C.

Sice tak nevyuziji cely rozsah ADC, ale pri 18bitech si snad mohu
dovolit vyuzit jen 1/3 i tak bude krok cca 3tisiciny stupne.

Martin

>Ahoj,

myslim si, ze tie polovodicove cidla ala ds1820 maju celkovu chybu
vyjadrenu v presnosti merania teploty a tato hodnota je urcena
statisticky pocas evaluacie toho cipu. V chybe +-2 stupne su vyjadrene
vsetky chyby, ktore ten cip ma. Otazka je z kolkych merani alebo
teplotnych cyklov je to udane, ale vzdy je tam bezpecnostny interval.
Preto sa daju dosiahnut ovela lepsie vysledky, nez udava katalog.
Osobne si myslim, ze to cidlo skor degraduje kvoli vybojom v prostredi
(napr. ESD) nez nejake tepelne namahnie v ramci povolenych teplot.

Pokial budes robit elektroniku k pt100, moznych chyb je viacej.
Dolezite je aky typ prevodnika a topologiu zvolis na meranie. V tvojom
pripade by som sa pozrel rovno po hotovych cipoch urcenych k meraniu.
Tuna ale tiez plati jedna zakladna vec, musis kalibrovat pri kazdej
zmene teploty okolia prevodnika a referencii, takze v podstate
potrebujes dvojteplomerovy system, jednym merias, druhym, relativnym,
kompezujes offsety a drifty v meracom retazci. Samozrejme starnutie
cidla pt100 musis vyriesit asi korekcoiu v sw.

Je len skoda, ze som takyto meraci system nedotiahol do konca, ked som
uz nad tym stravil tolko casu... Ale kto mohol tusit, ze takyto
citlivy system bude niekto potrebovat.

A.