Male tlakove cerpalko pro maly prutok

RV vicek.radek na cpost.cz
Pondělí Červen 28 14:46:35 CEST 2010

Ano zubova cerpadla musi byt prave z principu velmi tesna. Proto se na
ne pouzivaji treba sintrovane materialy, ktere umoznuji dosahnout
homogennich materialu s pozadovanymi parametry.

Jinak podavaci cerpadla v nadrzich se delaji s ruznymi systemy - od
klasicky odstredivych, pistkovych az po ty zminena zubova.

Davaji relativne velke tlaky, ktere byvaji hned za vystupem zredukovany
(vetsinou kulicka pod perkem) na nejaky rozumny tlak, aby nedochazelo k
namahani privodnich hadic k vstrikovaci jednotce - tam je dalsi redukce
tlaku a vracecka zpet do nadrze - palivo zaroven chladi vstrikovaci
jednotky.

Vsechny tyhle cerpadla nejsou vhodna na kapaliny na bazi vody. Problem
je, ze palivo proteka hnacim motorkem (neco na urovni modelarkseho
motoru velikosti 600), ktery chladi cely motor. Bohuzel proteka pres
komutator a to je ten problem. Pokud je motor casto v provozu tak je vse
bez problemu, ale pri relativne kratke odstavce dojde zrejme k oxidaci
komutatoru a motor se prestane tocit.

Radek Vicek