DC-DC step-down 3.3V automotive

Pavel Dolnsky p.dolnsky na atlas.cz
Neděle Červen 27 19:08:37 CEST 2010


To skutecne ano, ale nikoliv na me strane. Ale kdyz chcete muzeme se bavit o airbagu.
Air bag je defakto balon nafukovany odpalenim traskaviny, kterou zapali elektricky palnik, jedina vec, ktera muze tento palnik odpalit je, rikejme tomu akcelerometr, kdyz zaznamena naraz odpovidajici podle typu narazu do zdi rychlosti 17 az 27km/h, nic jineho. U slozitejsich systemu muze nekolik dalsich prvku zpusobit deaktivaci air bagu, v zadnem pripade je nemuzou aktivovat. 
Toto presne odpovida sytemu rozbuska v deformacni zone narazniku od ktere vede bleskovice do pyrotechnicke slozce airbagu, jen rozbusku a bleskovici nahradil drat. 
V zadnem pripade nejde o cokoliv co by melo cokoliv spolecneho s rizenim ci beznym provozem auta. 

Po svete jezdi radove miliarda  airbagu, pri takto velkem cisle a pouhe jedne setine procenta prouchanych ks by muselo 100.000 air bagu vybouchnout tehdy kdy nemaji, ze se tak nedele. Ano nedeje a ne protoze by air bag byl nejaka nadpozemska dokonala technologie, jde o bezpecnostni prvek navrzeny jako mrtva hmota, tedy tak jak jsem popsal vyse.
U airbagu plati jeste jedna zasada, je pripustne aby to nezafungovalo kdyz ma, ale nepripustne aby to mohlo zafungovat kdy nema. Podle statistik vice nez 3% airbagu nevybouchne i kdyz dojde k havarii pri ktere teoreticky mely byt aktivovany nebo jsou aktivovany pozde.

Pavel





>To je tedy sila vy rozbusko,

ja nahodou do airbagu delal a je tam elektronika jako krava. 
EMC odolnost do 400V/m v rozsahu 1-3000MHz, extra transientni pulsy, 
ESD 30kV na kazdem pinu jednotky plna fukcnost, zadny reset!,
dvoji procesor pozadovana technologie u kazdeho procesoru jina.

No halt i tohleto je mrtva hmota.

Doby, kdy v sedesatych jsme si kupovali patrony do poplasnaku,
na ne napinacek a cekali jsme kdo na to slapne...
jo jo Technika se meni.

HK


  Zaznel zde airbag, ze nesmi vybuchnout za jizdy. To vazne nelze oznacit za aktivni elektronicky sytem, pri kterem by nejake slozita elektronika neustale cosi vyhodnocovala a pak se pripadne prikazem procesoru Airbag odpaloval. V zasade bych to prirovnal k mrtve hmote s rozbuskou umistenou nekde v deformacni zone auta a kdyz je rozbuska vystavena sile, ktere nemuze byt za normalnich podminek vystavenea tak se air bag odpali.


More information about the Hw-list mailing list