ok : Umela zatez a parazitni vyzarovani

Daniel VALUCH daniel.valuch na orange.fr
Úterý Červen 22 10:42:59 CEST 2010

Martin no dobre ako dobre :-)
Otazka je aky vykon dodava generator. Podla mailu a obrazkov to je -35dB ale vykon sa neudava v decibeloch takze neviem ci je to nastavenie
vystupneho atenuatoru alebo vykon v dBm/dBuV/dBV alebo nieco ine.
Pri predpoklade ze ide o -35dBm a vedla stojaci spektrak ukazuje -72dBm by som povedal ze pan pouziva malo kvalitne kable. Pokial chcete ako-
tak dobre meranie je nutne(!!!) pouzit kable minimalne s dvojitym alebo trojitym tienenim, pouzit kvalitne konektory (rady napriklad N alebo SMA)
ktore su kompletne uzavrete a mechanicky stabilne.
Ono sa to sice nezda, lebo nikto kto to skutocne nemeral nema realnu predstavu, ale lacne koaxialy velmi vyzaruju. Kazdy to pouziva len ako kus
kablu bez nejakeho vacsieho rozmyslania a na vacsinu aplikacii to samozrejme vyhovuje. Ked sa ale dostavame ku dynamickym rozsahom uz
povedzme 30-40dB treba uz pozerat aj na kvalitu kablov a konektorov. V dobrych datasheetoch najdete parameter "transfer impedance" ktory vam
povie trochu viac o ucinnosti tienenia http://www.belden.com/pdfs/TechInfo/TechTransfer.htm
Samotna zataz nie je uplne idealna, ako hovori Martin, ale aspon ako-tak by mohla fungovat. Neprisposobenie zataze nema pri pouziti kvalitnych
prenosovych vedeni vplyv na vyzarovanie von. Je to otazka len medzi generatorom a zatazou.
Ak neuvazujeme pouzitie na tento ucel robenych cipov (napriklad od Diconex) myslim ze tam este je nejaky potencial pre vylepsenie. V prvom rade
by som vymenil konektor za N alebo SMA, jeho vonkajsi vodic nasledne zapajkoval do vika tej krabice. Rezistory by som pripajkoval paralelne s
vikom (nie kolmo ako teraz) rovno na stredny pin a druhy koniec na plech vika. Znizi sa tym indukcnost privodu, pac velkoplosny vodic ma ovela
nizsiu indukcnost ako drat.
Este lepsie by bolo vymenit rezistory za SMD, ak potrebujete spotrebovat radovo ~1W tak dobre posluzia aj 1206. Pripadne si kupte par 2512
rezistorov a dosiahnete este vyssi vykon. V tomto pripade znova, jeden koniec rovno na stredny pin, druhy koniec na viko plechovky.
VF prudy by nemali tiect z vika von, ale bolo by uzitocne ten dekel pripajkovat ku konzerve na viacerych miestach, nie len na dvoch, alebo aspon
zalepit medennou paskou. Ak nie je k dispozicii medenna izolepa je mozne pouzit hociaky tenky plech, opajkovat po obvode a mate zataz.
Bon chance!
b.

p.s. spektrak ma span, nie spawn ako mate na obrazku, spawn snamena nieco ine :-)

> Message du 22/06/10 07:34
> De : Cihak na dkv.lbc.cd.cz
> A : hw-list na list.hw.cz
> Copie à :
> Objet : RE: ok : Umela zatez a parazitni vyzarovani
>
> 1) Použité odpory na 70cm určitě nepředstavují reálnou zátěž.
> 2) Použitý kabel (tkanička) patrně nebude mít příliš dobré stínění
>
> Suma sumárum - je překvapivé, že je to tak dobré :-).
>
> Pokud chcete použitelnou zátěž pro uvedené kmitočty, podívejte se na VF výkonové odpory např. od firmy Diconex. Vyrábí se i jako útlumové
články. Kupodivu ani takové odpory nejsou nepřekonatelně drahé. Hotové zátěže lze taky za rozumné ceny koupit na e-bay.