Umela zatez a parazitni vyzarovani

pavel PP pa-vep na atlas.cz
Pondělí Červen 21 06:53:16 CEST 2010

Těch 50 ohmu tam je, něco málo přes, cca 51 ale teď mne napadlo, asi by to chtělo uzemnit přímo kostru generátoru na poctivé kovové ústřední, jestli se to nezlepší.

PP
> Od: "Vláďa Anděl"
> Komu: "HW-news"
> Datum: 20.06.2010 21:14
> Předmět: Re: Umela zatez a parazitni vyzarovani

Jen takový blbý nápad - není to tím že ta zátěž má 55 Ohm (220 / 4) místo 50? Co se děje při nepřizpůsobení? Neteče třeba proud po stínění (po povrchu) ač by neměl?

Anděl

----- Original Message -----
From: pavel PP
To: HW-news
Sent: Sunday, June 20, 2010 2:24 PM
Subject: Umela zatez a parazitni vyzarovani
pod zmrseny predmetem se skryva nasledujici :
> Od: "pavel PP"
> Komu: HW-news
> Datum: 20.06.2010 14:22
> Předmět: =?UTF-8?Q?Um=C4=9Bl=C3=A1=20z=C3=A1t=C4=9B=C5=BE=20,=20parazitn?= í vyzařování

Zdravím
Udělal jsem si umělou zátěž 50 Ohm , ze 4 ks zelených bezind. odporů 220 Ohm / 1W ,strčil do plechovky a dvoubodově zaletoval. viz obrázek, dále ji umístil k anténě.
Na generátoru nastavil cca 457MHz -35dB a pustil do zátěže.

Na dalším obrázku ze spektráku je vidět, jak to někudy leze ven , úroveň je -64dB , chtěl bych vědět, jestli je to holt normální nebo s někým tady porovnat.
Pokud zátěž přesunu metr/dva od antény tak úroveň asi o 6db poklesne.