skript pod linxos (resp. *nix)

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Červen 18 05:38:34 CEST 2010

Zdravím,
  bohužel jsem tu včera nebyl, tak jsem se nemohl účastnit diskuse.
  Přidám jen své oblíbené řešení pro vzdálené scriptování ve stylu expect
(dotaz - odpověď) - program c-kermit. Je to vlastně consolový emulátor
terminálu s velmi vyvinutým vlastním scriptovacím jazykem. Dá se jednotně
použít ke scriptování čehokoliv, s čím je třeba se vzdáleně bavit - seriál,
telnet, ssh, ftp... Například to, co se nachází dále, je fragment scriptu
na vyčtení došlých SMS z GSM brány. Je krásně vidět sestavení spojení
a přihlášení k bráně a zahájení komunikace s ní.

set carrier-watch off
set host xxx.sinus.cz 2101
if success goto line_ok
pause 5
set host xxx.sinus.cz 2101
if success goto line_ok
pause 10
set host xxx.sinus.cz 2101
if success goto line_ok
echo Cannot acquire the line, giving up.
goto finish
:line_ok
set input echo on
set quiet off
input 3 name:
if success goto place_user
echo Cannot get Username: prompt, giving up.
goto finish
:place_user
output reader\13
input 3 sword:
if success goto place_pass
echo Cannot get Password: prompt, giving up.
goto finish
:place_pass
output -ra-ta-ta-b00m-\13

# Flush any stalled output first
input 1 XXX
# Grab the GSM module
output at*mttr=\$(MODULE)\13
input 3 OK
if success goto module_alive
echo Initial gsm module acquisition failed, giving up.
goto finish
:module_alive

  Tolik moje troška do mlýna :-).

  Zdraví Pavel.