skript pod linxos (resp. *nix)

Petr Simek psimek na jcu.cz
Čtvrtek Červen 17 22:04:31 CEST 2010

On Thu, 17 Jun 2010, balu na home wrote:

> zdravim,
> chcel by som sa spytat ci sa da napisat skript ktory by otvoril ssh session
> na iny stroj, tam vykonal nejake prikazy a odhlasil sa. Bezi to na LinxOS ale
> verim ze je to dostatocne podobne unixovym systemom takze nejake riesenie by
> sa mohlo najst.
> Potrebujem zautomatizovat jednu ulohu aby som sa nemusel prihlasovat s
> rovnakym prikazom na 8 strojov.

Spis bych doporucil napsat skript na cilovem stroji ktery provede ty
prikazy. Ten skript pak spoustet pod nejakym uzivatelem na cilovem
stroji (pokud je treba vice prav tak takove prikazy spoustet ze skriptu
pres sudo).

Nasledne vzit na povelovacim stroji klic uzivatele ktery bude spoustet
skripty na cilovych strojich (~/.ssh/id_rsa.pub) a prikopirovat ho
do ~/.ssh/authorized_keys ciloveho uzivatele pod kterym pobezi skripty.

Pak staci na povelovacim stroji zadat :

    ssh -l cilovy_user cilovy_stroj "./skript_na_cilovem_stroji"

(poprve to chce potvrdit klice). Skript a nastaveni authorized_keys
rozsirit na vsech 8 cilovych stroju.