Stripky ze statnic

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Červen 16 14:41:31 CEST 2010

> To je nevyčerpateľná studnica nápadov. Mne utkvel v pamäti výraz :
> Reproduktor pripojujeme cez výstupnú trafostanicu zvuku. Alebo keď
> vyučujúci usmernil študenta: V obvodoch so striedavým prúdom nehovoríme o
> odpore ale o impotencii.    P.B.

Zdravím,
  taky se přidám (není to z letošních, ale co mi tak utkvělo v paměti)...

  - Z: Jaké znáte typy pamětí ?
  - S: Hmm.. Paměti známe... ROM...
  - Z: Co to znamená ?
  - S: Read Only Memory.
  - Z: A ještě znáte nějaký jiný typ ?
  - S: Tak asi ještě WOM...

  - Z: Jaká je šíře pásma telefonního kanálu ?
  - S: (ležérně): Noo... Tak žejo... tak od těch nějakejch 20 Hz do těch
       20 kHz...

  - Z: Kolik má vývodů běžný bipolární tranzistor ?
  - S: Čtyři.
  - Z: Můžete mi to nakreslit ?
  - S: Kreslí tranzistor NPN (se třemi vývody), E vede dolů, kde to
       připojí na čáru zleva doprava, z B čáru doleva, z C čáru doprava,
       konce všech čar opatří kolečky: Vidíte, čtyři!

  - Z: Co se stane, když zkratujete ideální zdroj proudu (např. si představte
       1A...)
  - S: Ideální ? Takže nemá vnitřní odpor ? Tak to bude teda konec světa...

  - Z: (nakreslí na tabuli velmi jednoduché zapojení OZ, tuším, že fázovací
       článek): Co to je ?
  - S: To je takovej ten nesmysl, co sme brali v lineárních obvodech, co ani
       nezesiluje, ani nezeslabuje, zkrátka je úplně nanic.

  - Z: Kolik bitů má adresa v IPv4 ?
  - S: Dřív se používalo 128, ale teď už tak 1024, je to bezpečnější.

  - Z: Kolik bitů potřebujete k uložení max. 16 stavů ?
  - S: Tak to je... To je.. 2^16... To je hrozně moc, to z hlavy nevím.

  Bohužel nemohu uvádět perly z mých odborných předmětů, většina přítomných
by asi nepochopila pointu :-), ale taky to za to někdy stojí...

Zdraví Pavel.