RS-485 a automaticka "enumerace"?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Červen 14 18:03:16 CEST 2010

On Mon, 14 Jun 2010 15:55:25 +0200
Petr Tomasek <tomasek at etf.cuni.cz> wrote:

> [...]
> jako ma 1-wire. Tam ma kazde zarizeni "MAC-adresu" a pomoci algoritmu
> se postupne a rekurzivne bit po bitu testuje, jestli existuje zarizeni,
> ktere ma v danem bitu 1, nebo 0.
>
> Pochopitelne toto na RS-485 nejde naimplementovat primitivne,
> protoze pokud by nejake zarizeni zaroven vysilalo 1 a jine
> zaroven 0, dojde ke "zkratu" a (krome vetsiho odberu) je
> vysledek nedefinovan.
>
> Cili me napadla jina vec: pro ucely tohoto algoritmu by slave
> v pripade "0" vubec nevysilal, v pripade "1" by vysilal
> logickou 1. Je neco takoveho na RS-485 spolehlive

Nie. Nie ze by sa to nedalo urobit, uz to nie je RS-485. Inaksie povedane, na zbernici s RS485 transceivrami to mozete robit, ale nenazyvajte to RS-485..

> Anebo jinak:
>  a) muzu se spolehnout, ze pokud nevysila zadny slave,
> bude master cist "0"? (predpokladam linku s pull-upy
> a pull-downy na koncich , krome terminatoru)

No, ak sa dosiahne potrebne diferencialne napatie na vstupoch a s uvazenim casovych konstant...

>  b) pokud budou dva slavy v jeden okamzik oba vysilat
> "1":
>   1) muzu se spolehnout, ze master precte "1"?

Toto je zaludna otazka. Master sice zrejme precita 1, ale moze dojst napriklad k poskodeniu vysielacov. S velkou pravdepodobnostou sa to pri "korektnych" instalaciach nestane, ale podla normy sa moze urobit aj instalacia, v ktorej je rozdiel common mode napati jednotlivych nodov onych +7 -12V, tak si treba pozriet, ci je zaruka ze to vysielace preziju (alebo tu instalaciu urobit "dobre").

>   2) nedojde k nejakemu "zakazanemu" stavu (napr. s vysokym
> odberem, nestabilnim, atd.)?

Vid vyssie.

Normy totiz v tychto pripadoch su dobre preto, lebo su robene so znalostou roznych "okrajovych javov", a ak sa dodrzia, je zaruka, ze to pojde. Ak chcete robit nieco co je vyslovene inak nez je norma, tak Vam norma nic nezaruci, mozete na nu zabudnut a hladiet na to ako ulohu z teorie obvodov.

Inaksie povedane, moze to fungovat; ale ak nemate odhad a skusenosti a neodlaborujete na tom rozne mozne zadrhele, tak Vam z toho moze liezt trebars aj DU DU DU DU TU TU TU TU NU NU NU... :-P

wek