[OT:] podpis [bylo: Re: zapis na PORTE u Atmega 162]

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Červen 13 14:06:20 CEST 2010

> Ani francúzska azbuka.   P.

Zdravím,
  jestli tohle má být nějaká narážka na mé neznalosti, prosím, ale já jsem jen
čerpal z uvedeného odkazu (tj. knihy), kde je často používáno termínu
"cuneiform scribe", což jsem si nechal přeložit renomovanými slovníky a všechny
jako jeden muž daly odpověď "klínové písmo". A ježto hned hned na titulní
stránce se slovo Egypt vyskytuje několikráte a dále pak je uveden náčrtek, jímž
protéká Nil a mé, byť velmi chabé, zeměpisné znalosti potvrdily, že v těchto
končinách se Egypt nachází, prostě jsem si dal 1+1 dohromady a vypadlo mi z
toho "egyptské klínové písmo". Pokud je to úplný nesmysl, omlouvám se, ale
uvítal bych tedy rozvedení toho, co jsem řekl tak špatně :-). Nebo snad azbuka
vznikla ve Francii ? Domníval jsem se, že ji o slovanských končin přinesli
pánové Cyril a Metoděj (odtud "Cyrilice"), kteří francouzského původu snad ani
nejsou :-). A kromě toho, azbuka (snad je jen jedna :-) ) v unicode je :-).
  Takže - jak to tedy vlastně je ?
  Zdraví Pavel.